November.

1:a november. Helt plötsligt. Timmarna, dagarna och veckorna bara rusar! Men jag tycker varenda dag är lika bra..  Kanske helgerna är snäppet bättre bara för att de dagarna har mindre måsten och fler timmar där man själv kan välja hur man vill spendera dem.

Jag vet inte, men vissa upplevelser kan ibland bidra till att man öppnar ögonen och ser och uppskattar allting på nya sätt. Man värdesätter plötsligt sådant man inte reflekterat över -eller till och med irriterat sig på- tidigare. Det kan handla om små saker i vardagen lika väl som viktigare milstolpar i det som kallas livet eller vad som är värt eller inte att lägga energi på. Ofta så lever vi så mycket imorgon eller igår och glömmer idag... Vi är redan fyra steg framför och oroar oss så vi tappar bort att känna vart vi är just precis nu och hur det är eller hur vi kan göra just den stunden till den allra bästa.

November som brukar vara en sån trökmånad känns efter den här galet bra sommaren och fina hösten välkommen som en riktig mysmånad! Blir det några regniga dagar ska det bli lite bakning och fix, dessutom ska jagöverträffa mig själv i år och vara ute i tid med julklapparna! Åh, det är väl roligt! Älskar jul! Älskar att ge julklappar! Älskar ljusen och ljuden och doften och känslan.... Det är något speciellt. Kanske för att det är så mycket fokus på familj och umgås och ledighet. Gemenskap och glädje... Det absolut viktigaste som finns... I alla fall för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0