Gosh!

Det är väl semester när man helst inte tar i telefonen eller slår igång datorn... Fast ja, det gör jag ju inte alldeles frivilligt annars heller.. Men idag när regnet verkligen öser ner (det känns fullkomligt ok efter all fantastisk sol, världen behöver lite vatten emellanåt med) och jag ligger på sängen med lite stukad fot (jag rusade över en osynlig sprinkler på golfbanan igår med en smula olycklig utgång) så kan jag inte ta mig för med så mycket annat än att plittra lite på telefonen.. 

Det finns ju massor att berätta egentligen från de här 3 veckorna jag haft semester. Det är tråkigt att prata om vädret men det måste ändå uppmärksammas eftersom vi haft en sådan otrolig tur med massor av sol och värme.

Santorini först och främst. En veckas rus i total lycka. 
 
 
 
 
 
 
 

 
Vi solade och badade men tog oss också runt på ön för att få se lite. Grekland dryper ju av spännande historia. Det är spännande, och jag hoppas att jag en dag får tummen ur och läser lite världshistoria.
 
 Och som jag redan berättat och tackat för blev vi galet uppvaktade när vi kom hem! Vi är så lyckliga för att vi har så många som bryr sig om oss runt omkring.
 
Vi fortsatte semestern på hemmaplan men lär av våra misstag, vi borde nog vara borta mer för annars far vi runt och vet i efterhand ingenting. Hur som helst, Ida blev Fru Brus första lördagen i augusti; 
 
 
 
Jag och lillfröken hade äran att vara tärnor denna soliga dag och dagen gick så smidigt som det bara kunde! 
 
Vi har varvat dagarna med lite snickerier, gräsklippning och städning på gården med någon tur i skogen, båttur, bad. Och har däremellan försökt hinna träffa både vänner och familj. Det är väl ett lyxproblem att känna att man inte hinner med alla fast man såå gärna vill, likväl är det tråkigt. 
 
Vi fick hursomhelst tillfälle att träffa många älskade ansikten nu helgen som var, först för att vi dragit ihop en kräftskiva här hemma i Grytet* och i lördags för att kusin Martin konfirmerades men efterföljande kalajs såklart. Trevligt värre båda dagarna! (* Pub Grytet är en liten lokal i vår uthuslänga som vi just städat ur och gjort i ordning för att ha någonstans att äta och umgås)
 
 Och så igår blev det alltså en mindre lyckad sejour på golfbanan som resulterade i att jag ligger här..  och gör nada.   Fortfarande.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0