Paris dag I

Aningen (typ 6 timmar) sena anlände vi slutligen till Frankrike. Kan sammanfatta flygresan som att den inte ägt rum; jag minns inte att vi lyfte, inte att vi landade, inte att det var otroligt varmt i planet (mammas ord) och en stundvis guppig tur, och när vi lämnade planet undrade jag vem som glömt sina mackor på våra stolar -de var våra som jag inte visste att vi fått. Men vi kom fram och vi stupade i säng 5:30 ungefär.

Med ett par timmars ordentlig sömn var vi tillbaka på banan och redo för dagens strapatser. Vi hittade till slut dit vi skulle, men vi har tagit måååånga steg idag :-)
 
 
 
345 trappsteg uppåt
 
 
 
 
Jardin de Trocadero
 
Så gick vi lite fel och råkade få syn på den här bekantingen...
 
Hur som helst -fantastiskt fin och mysig -läs romantisk-stad med ett ofantligt stort minus: ta mig tusan alla röker! Hela staden bolmar... Onödigt. Nu blir det sängen för vi är lagom möra och har ändå ett par timmars sömn att ta igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0