Paris dag II

I den här fantastiska staden behöver man definitivt mer än två-tre dagar på sig för att hinna se och utforska allt som finns! Vi är supernöjda med det vi hunnit med, men som sagt, det finns mycket kvar och jag skulle gärna åka hit igen!

Idag stod Hop On Hop Off-bussarna på agendan, helt enkelt för att det konceptet är helt suveränt - speciellt om man har ont om tid. Vi hann med två av de fyra rutterna och gjorde stop för Notre Dame och Sacre Cour. Jag har nått för gamla kyrkor, jag fascineras av dem, kan inte låta bli att undra hur man för såå länge sedan kunde bygga sådana fantastiskt ståtliga, vackra och enorma byggnader, man hade ju på långt när inte samma förutsättningar som vi har idag. Ändå har dagens arkitektur inte en chans om man frågar mig. Förresten är hela Paris ett arkitektoniskt konstverk, så utsirat vackert, genomtänkt och påkostat, allting. Överallt. Har du inte redan varit här, ta med din bästa och åk hit!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0