Bad Gastein dag III

Jaha, så ligger jag här efter ännu en yatzyförlust... Det var dock nära att det inte skulle bli någon drabbning efter en skön seger för mig i quizkampen lite tidigare...

Hursom helst, vi har spenderat en till dag i backarna. Vädret är kanon och vi har inte mycket vi kan klaga på. Skulle det vara något så skulle jag säga cigaretterna, dels för att folk bolmar både till höger och vänster men också för att här råder minsann inga rökförbud bara för att man är inomhus inte och herregud så det sitter i väggarna på vissa ställen. Annars som sagt, så njuter vi allt vad vi kan...
 
Eller ja, okej, ett par timmar på förmiddagen fick Dennis ledord vara "tålamod" och mitt..  tjaaa... alltså, han är så bra; Jag var så arg så tårarna rann för att jag inte kan åka skidor. Och så kom den ena uppmaningen efter den andra: "du måste fram i skidorna", "håll stavarna framför dig", "böj på knäna", "du måste släppa på", "FRAM i skidorna"...
Massor med hjälp och tips från världens bästa. Resultatet blev typ detta: "säger du en sak till nu så börjar jag gråta igen..." inte så värst tacksamt. Jag vet... Men just precis då var det så. Han sa inget mer. Och en stund senare hade vi världens bästa dag igen - tack vare det där ledordet, får jag nog lov att tillägga. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi avslutade eftermiddagen med glüwine i dagens sista solstrålar.
 
Imorn tar vi ett break från skidorna, men det är välbehövligt och kommer bli precis lika bra ändå tror jag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0