Fotboll.

Hej peeps.
 
Jag har brottats lite med mig själv ett tag. Spela fotboll? Inte spela fotboll? Spela fotboll? Inte spela fotboll?
 
Vem är jag om jag inte spelar fotboll?? Hur presenterar jag mig då? Vad gör jag då på fritiden? Spelar fotboll ändå?
 
Kriterierna för att "spela fotboll" innebär; att man deltar i träningar, matcher och övriga aktiviteter med laget, att man betalar medlems- och deltagaravgift.
 
Jag har inte varit och tränat sedan i november (oktober?), jag har därför naturligtvis inte spelat några matcher, inte betalat in varken medlems- eller deltagaravgift och en av anledningarna till detta är att jag inte vill delta i de övriga aktiviteterna som vi måste göra för att dra in pengar till laget och föreningen. Whhoooppppaaa. Man skulle kunna säga att jag inte uppfyller några kriterier för att kunna räkna mig själv till "fotbollsspelare" längre... 
 
Tråkigt.
 
Men vet ni, att jag känner att det varit nog med halvtidsjobb och heltidsstudier och ett hem, en fantastisk familj, grym partner och underbara vänner att sköta om. Dygnet har inte fler timmar än att jag ens hinner med det. Så därför, har jag heller inte dykt upp på några träningar. Jag har haft nog med att hålla nere stressnivåerna ändå och det är mycket av ovannämnda som jag tummat på och som fått ta stryk ändå måste jag säga. Så fasta träningstider och match en eller flera dagar/vecka, nej, det hade nog tyvärr blivit för mycket.
 
Det har kommit förfrågningar från Leksand, och någon från Siljansnäs tyckte absolut jag kunde komma dit och spela om jag ändå inte skulle spela med Gagnef... Men ni ser, det beror inte på att jag inte vill spela med Gagnef. The Green Machine är absolut det bästa laget, härligaste tjejerna, de bästa ledarna och folk runt omkring ett lag som finns... och ska jag spela, så vill jag ändå spela där.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0