Imma like an old lady!

Jaaa, jag är bara 26, ändå är jag som en gammal kärring, kanske inte i kroppen, men i typ...resten...  hur blev jag sån?
Jag vet inte riktigt...
 
Men det verkar som om jag uppfyller en del kriterier... för...tant...
 
Jag tycker om att baka. Sött, matbröd, gott, godis. Framför allt matbröd innbillar jag mig är bra mycket bättre att stå med själv än att köpa.
 
Jag tycker om att laga mat. Inga Mamma Scans köttbullar... Inga färdiga såser... Mat ska lagas från grunden så mycket och ofta som möjligt. Och, matlagning ska ta tid. Helst ska mat lagas tillsammans och det roligste är att laga till många! 
 
Jag tycker om trädgårdar...blommor och odla och fixa och dona.. Träd som ger frukt, buskar som ger bär, färska kryddor...
 
Jag tycker om skogen. Svamp, lingon, blåbär, hjortron och lugn och ro. Fast jag är lite rädd för djur -om jag är själv. Förut gick skogspromenaderna och joggingturerna ut på att låta så mycket som möjligt. Nu för tiden är det nya förhållningssätt; så tyst som möjligt för att få chansen att se djur (när jag har sällskap alltså)
 
Jag tycker inte om datorer och teknik. Jag inser att de behövs och fyller många goda funktioner, men förespråkar att det sociala livet ska gå ut på att man ses och umgås i den fysiska världen.
 
Jag läser Allas. Obs Allas och INTE Allers dock! För att jag är mer intresserad av människors livsöden och historier, av att få ta del av mat- och bakinspiration, och relationstips och husmorsknep än av vilka kändisar som ligger med vilka eller vilka som har separerat, skiljt sig eller väntar barn. Det ger mig absolut ingenting att läsa om det, och det är dessutom inte ens säkert att det som står är sant. 
 
Ibland lyssnar jag på P1. I knoooow, den talade kanalen med nationella och internationella nyheter. Helt enkelt för att där finns ofta ett djup i nyheterna som de andra radiokanalerna varken tid eller intresse att delge oss lyssnare. Dessutom tror jag det här draget också bottnar i en avlägsen dröm att arbeta som utrikes-korrespondent. Den drömmen kommer inte att bli verklighet det här livet. Och det gör inget. För jag älskar mitt liv som det är just nu.
 
Sen tycker jag om sport, nästan all slags sport, att träna, psykologi, människor, och massor med mer också såklart. Så det där som står där uppe det är bara en del av mig såklart, men det är nog det som folk syftar på när de kallar mig "tant". There you got it folks!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0