Shake it babe ;)

Två campusdagar i Falun med fokus på kroppsspråk. Gårdagen gav egentligen inte särskilt mycket, ett seminarium om talängslan såg jag fram emot -inte för att jag lider av det själv, men ändå så är det intressant att veta hur man kan jobba med det kände jag, dessvärre hann lärarna inte komma in på ämnet innan tiden var slut :/ så nix, blev inte särskilt mycket klokare.
 
Idag har vi haft rätt roligt på förmiddagen dock. Vi har plojat och lekt och jaa, alldeles säkert blivit mycket mer medvetna om hur viktigt det är att tänka på vad man talar med....
57% kroppen
36% rösten
7% orden
hmm.... så varför hörde de/hon/han inte vad jag sa???!!!
Hur sa jag det då? Är kanske läge att fundera på..Kanske var det bara ord? Tror man på siffrorna ovan är det kanske inte så konstigt att ingen hört någon i så fall. Vi lyssnar visst inget vidare på bara ord... Så vill du att ditt budskap ska gå fram eller till och med fastna en stund är rekommendationen att prata med hela dig! Prova! ;-) 
 
Vet ni förresten vad ett rarek är? Och har du någon ojda? Det har jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0