Hej Du.

Jag vet inte vem Du är.
Kanske känner jag Dig. Kanske, känner jag Dig inte alls.
Jag vet inte vilken som är Din anledning till att vara här hos mig ibland. 
Det spelar mig heller ingen roll.
 
Kanske Du bryr dig om mig. Kanske avskyr Du mig. Kanske fascineras Du av ords betydelse. Kanske söker Du något. Kanske är Du nyfiken. På mig. På omvärlden. På vem som helst. På ingenting.
Kanske ger jag Dig något. Kanske inget alls.
Det spelar mig heller ingen roll. 
 
Ibland, blir jag påmind om att Du kikar in här. 
Att Du tar del av mina tankar, vem Du nu än är.
 
Det hände här om dagen. Och plötsligt blir jag obekväm. För jag glömmer bort Dig. 
 
När jag plitar ner ord efter ord och ser till att jag får 
fram, precis det som uppfyller mig just då
så finns inte Du hos mig. Då finns bara jag. 
 
Ändå blir det för Dig. Eftersom Du, är här.
 
Hej Du, vem Du nu än är
och 
Din anledning till varför Du är här 
vet bara Du. Det är bra.
Ingen annan behöver veta, 
och Du, får gärna hälsa på här
i en vrå av stora och små tankar
närhelst Du vill.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0