Set them free.

Förbud och misstankar kväver den starkaste och mest passionerade av kärlekar.

Det finns varken behov eller befog att inskränka någon annans rättigheter på sådana sätt, vad mer är så borde man inte vilja förbjuda den man älskar något personen i fråga själv vill eller önskar. Kärlek ska få människor att växa -både som indivder och par!  Kärleken ska få oss att förverkliga drömmar, känna att vi har en trygg famn att luta oss mot när det blåser och ge livskraft och härliga skratt och minnen. Att önska, be och uttrycka sina behov är en förutsättning i alla relationer och blir säkerligen tillgodosett om man har ett fint och balanserat förhållande men att bestämma, styra, förbjuda och manipulera är något älska(n)de människor i relationer aldrig borde behöva utsättas för. Det, är inte kärlek. Det är kontroll. Och  det varken blommar eller växer någon kärlek av. Det tar död på all liv och lust och alstrar ingenting gott.

Love is to set those you love free.
 
 
 
 ...varför skriver jag så här?  för att det är så.. och för att jag önskar alla människor gott, för att jag fått tillräcklig distans till något jag själv upplevt för att tycka att det är förjäkligt och därför att jag inte vill att någon endaste människa ska behöva utsättas för det. Jag är så lycklig för att jag är där jag är idag. ♡
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0