Cars.

Men huuuur svårt kan det vara att byta torkarblad? tänkte jag. Och satt igång. Pillade och vände och vred lite. Vände och vred och pillade lite till. Och lite till. De där förbaskade torkarbladen satt ju fast. Verkligen FAST. Ruckade. Drog. Slet lite kanske jag också gjorde en stund, men det funkade inte så det slutade jag med rätt så snabbt. Ruckade lite till och så vips(!) åkte det av! Hah!! Skam den som ger sig, triumferade jag segervisst för mig själv.

Så läste jag instruktionen på baksidan, öppnade kartongen med de nya och tänkte bara "knäppa" på dem enligt den beskrivning som passade min bils typ av fäste. Läste instruktionen igen. Och igen. Krok eller bajonett? Eller sidopinne? De nya såg ju inte alls likadana ut som de gamla. De gick ju inte att få fast... Inte på något som helst vis. Så efter en stund var det bara att ge upp och jag beslutade mig för att sätta tillbaka med de gamla igen. Fööööör att aldrig tala om att jag ens försökt sätta dit de nya.
 
Joooo tjena, om jag nu hade lyckats få den dem då, hade problemet varit löst och preskriberat nu. Men eftersom jag fick lov att blanda in experthjälp skulle detta lilla missöde kunna tänkas läcka ut till allmänheten, så jag föregår den eventuella händelsen och erkänner istället. Kusin Mattias kom och konstaterade att det fattades någon liten mojäng, klickade fast den gamla en sekund senare och nu får jag göra ett litet återbesök i bilverkstaden hos Åkesson och vänner imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0