Älskade barn.

Dina fingrar greppar runt ett av mina
hårt hårt
Din blick som möter min
och
leendet när du ser att jag ser dig
fyller mig
i rummet där
finns bara du och jag
 
Mitt liv har fått en ny
dimension
och mening
så mycket större och
viktigare
än någonsin
 
Du får mig att vilja ge allt. Fast 
du inte ber mig om något
Och 
du får mig att vilja vara allt
vad jag är 
och så mycket mer
 
Du lutar huvudet mot mitt bröst
blir tung
och avslappnad
Mina hjärtslag är trygghet för dig
och aldrig 
ska jag svika din blick
ditt leende
dig
Vila hos mig 
 
Dina fingrar greppar runt ett av mina
hårt hårt
som om du aldrig kommer släppa
och
Just så
ska jag finnas för dig
Ska jag aldrig låta ont komma dig nära
Aldrig låta dig falla
och
Just så
älskar jag dig
från ditt första andetag 
till stjärnorna 
 
Du ligger intill
nära nära
Din hud, ditt underbara skratt
och
härliga joller
på ett språk jag inte kan
men
som jag förstår varenda ord av
 
Du ligger intill
nära nära
din doft, dina små snusningar
och
lugna andetag 
gör min värld så fullkomlig
Älskade älskade barn


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0