Väder flex...

Jag har gått och tänkt vilka mesar de är här som förfasar sig över lite snö och vinterväglag. Men återigen biter jag mig själv i svansen. Efter i förrgår kväll och igår morse, så förstår jag varför man helst inte ger sig iväg om det väntas nederbörd i kombination med kallgrader. Snö kanske är okej, men natten till igår och kvällen innan var det en blandning av regn och is som föll mot backen och la sig som en fin hinna över vår vackra värld. Blankis helt enkelt. Och med sommardäck är man inte särskilt kaxig då... (Jag minns för ett par år sedan när jag var lite för sen med däckbytet... se inlägget "Jag överlevde!". Jag har aldrig varit så rädd i mitt liv som den gången...) Dessutom vet man inte vilka man möter heller, finns en del som inte är direkt vana vid halt väglag vill jag lova... Så nej, jag gör som alla andra, bunkrar upp med mat och stannar inne!

Hursom helst, så för att man inte ska utsätta sig för några risker i onödan så skjuter man antingen upp skoldagen eller helt enkelt stänger skolorna när det blir för ruskigt. Det rullar en remsa på tvn med senaste informationen hela tiden så man kan hålla sig uppdaterad. Igår blev en sådan dag, och de skolorna som gällde oss började därför 2 timmar senare än vanligt. Eller ja, hela dagen blev nästan förskjuten ett par timmar kändes det som.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0